Для кожної країни досить значущим є все, що пов’язано з формуванням інтелектуальної особистості. Від вирішення цього завдання багато в чому залежить розвиток країни та нації.

Нині з’явилася нагальна потреба суспільства в творчих, діяльних та обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах. Тому проблема виявлення та «вирощування» талантів має велике значення. Але важливе значення має й те, як почуваються ці таланти, якими людьми вони стануть, поки ростуть і коли виростуть.

Найбільша відповідальність в цьому питанні покладається на педагога.

Гайдук Марія Юріївна працює в Будинку дитячої та юнацької творчості з 1990 року. За цей період вона довела, що педагог – це не професія, а справжнє покликання. За плечима керівника гуртка більше 20 років педагогічного стажу, але вона не втратила свого творчого потенціалу, сповнена життєвих сил та енергії. Марія Юріївна постійно знаходиться у творчому пошуку і прагне до самовдосконалення. Її життєвий девіз – ніколи не зупинятися на досягнутому, а шукати, реалізовувати, удосконалювати. На сьогодні колектив «Сузір’я» налічує близько 120 вихованців віком від 5 до 21 року, які навчаються у 6 вікових групах: 2 групи початкового рівня навчання, 2 групи основного рівня навчання, 2 групи вищого рівня навчання.

Основна мета діяльності керівника полягає в тому, щоб дати можливість дітям спробувати свої сили як в класичному, так і в народному танці та в сучасній хореографії.

Керівник гуртка Гайдук М.Ю. вважає, що головне завдання педагога – не погасити ту іскру індивідуальності, духовності та працелюбства, потреби творити добро, яке народжує обдарованість та талант. Вона досконало володіє методикою проведення гурткових занять і тому навчання та виховання проходять на високому рівні. Це забезпечується насамперед високою вимогливістю до себе і до учнів, старанною підготовкою до кожного заняття.

Працюючи над проблемою: «Виховання і розвиток життєвокомпетентної творчої особистості засобами хореографії», Марія Юріївна взяла за основу своєї діяльності систему індивідуально-диференційованого підходу до дітей у процесі навчання. Вона вдало впроваджує елементи цього методу через систему занять, виховних заходів, створюючи сприятливі умови для розвитку кожної дитини.

Керівник гуртка намагається залучити до танцювального мистецтва не лише дітей талановитих та обдарованих, але і несмілих, невмілих, яким намагається допомогти набути почуття впевненості в своїх силах шляхом підбору для них такого матеріалу, в якому проявляться приховані можливості дитини, його індивідуальність.

Марія Юріївна вдумливо використовує методики організації дитячого колективу. Творча захопленість справою, живе слово педагога в поєднанні з особистим прикладом сприяють створенню в колективі вихованців творчої атмосфери, взаєморозуміння та взаємовиручки.

Велику увагу керівник приділяє вивченню українського народного танцю та трансформації його для дитячої хореографії. Ці постановки цікаві оригінальністю сюжетів, колоритом народного костюму. Є в репертуарі колективу і жартівливі танці, які із захопленням сприймає глядач і з великим задоволенням виконують самі учасники. Робота над номером не припиняється після його появи на сцені. З часом танець відшліфовується та збагачується новими деталями.

Для роботи гуртка Марія Юріївна підбирає досить різноманітний і цікавий репертуар, який поєднує багато напрямків хореографії: бальну, народну, сучасну. Тому вихованці досить вдало поєднують навчання з мистецтвом танцю та з великим бажанням відвідують заняття, тим самим розвивають і примножують свій творчий потенціал і здібності, вивчають різноманітні види танцю, складні танцювальні «па», створюють цікаві хореографічні постановки, демонструючи свій талант під час виступів. Крім цього, заняття несуть цілу низку позитивних емоцій для своїх вихованців: це і можливість красиво координувати свої рухи з музикою, це і правильна осанка, це і вміння пластично, граціозно рухатись, і звісно ж — художньо-естетичний аспект.

Вихованці демонструють свої танцювальні вміння під час концертних виступів і творчих звітів, беруть активну участь у чисельних заходах і конкурсах районного та обласного рівнів.

Керівник гуртка уважно слідкує за творчим ростом своїх вихованців, підтримує тісні зв’язки з батьками. Педагог створила єдиний колектив дітей та батьків.

Марія Юріївна є активним учасником засідань методичних рад, семінарських занять, на яких ділиться своїм досвідом роботи, передає свої вміння, надбання колегам.

Згідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 05.03.2010 №183 «Про присвоєння та підтвердження почесних звань «Народний художній колектив» і «Зразковий художній колектив», на підставі рішення експертної комісії з питань присвоєння, підтвердження, зняття почесних звань учнівським, студентським і педагогічним творчим колективам, що діють у навчальних закладах системи освіти України, хореографічному колективу «Сузір’я» Решетилівського районному Будинку дитячої та юнацької творчості присвоєно звання «Зразковий художній колектив».

Кiлькiсть переглядiв: 5660

Коментарi